Řezané růže a řezané květiny v číslech

Květinový průmysl je nejen o čerstvých květinách. Je také o číslech, statistikách, příjmech i ztrátách. Ať už si v souvislosti s květinovou burzou představíte jakékoliv číslo, pravděpodobně nebude nikdy dostatečně velké jako realita. Abyste byli květinovému průmyslu zase o něco blíže a věděli "jak to funguje", našli jsme pro vás několik zajímavých čísel.

2 miliardy euro

To je, prosíme pěkně, částka, kterou obyvatelé Velké Británie ročně utratí za řezané květiny. 

300 000 000 stonků

Neboli 300 milionů růží. Tento počet náleží USA a je to počet růží, které dodavatelé z USA nakoupili pro den Svatého Valentýna. Z toho 35 % Američanů nakoupí květiny k Valentýnu a utratí za ně až 2 miliardy dolarů.

20 milionů a 50 tisíc

Na holandské burze v Aalsmeeru se prodá 20 milionů květin denně, což je přibližně 50 tisíc transakcí. V rámci celého FloraHolland je to pak až 50 milionů prodaných květin denně.

225 milionů

A něco málo k tomu jsme letos v České republice utratili za jarní květiny a jarní květinovou výzdobu.

Barvy růží a jejich popularita z hlediska prodeje

Mezi nejoblíbenější patří jak jinak než červené růže. Patří jim 37 % z celkového prodeje, v závěsu s 20 % jsou růže vícebarevné, na třetím místě jsou fialové růže, na čtvrtém meruňkové růže, na pátém žluté růže, na šestém růžové růže, na sedmém bílé růže. O zbývající procenta se dělí růže ostatních barev.

Oblíbené květiny podle hledanosti na internetu

Prvenství zde drží růže. Více než dva a půl milionkrát zadáme slovo "růže" do vyhledávačů. Druhé nejvyhledávanější květiny jsou orchideje, na záda jim dýchají lilie, čtvrté jsou tulipány a páté kosatce. Kdybychom se však neřídili internetovými statistikami, ale importem květin, bylo by toto pořadí značně jiné. Růže sice z prvního místa nikdo nesestřelí. Druhé místo by však patřilo karafiátům, třetí místo chryzantémám, čtvrté místo alstroemerii a páté místo tulipánům.