Obchodní podmínky Florea.cz

Jsme Florea Holland s.r.o., se sídlem Roháčova 145/14, Žižkov, 130 00 Praha 3, IČ: 02777606, zapsaní u Městského soudu v Praze, spisová značka C 223416.

Naše kontaktní údaje jsou:
E-mail: obchod@florea.cz
Tel.č.: +420 723 350 000

Naše provozovny najdete na adrese:
Florea Holland s.r.o
Prvomájová 542/116
Plzeň - Křimice 322 00
https://goo.gl/maps/PPV1WzkuPWbtfbXM6

Komunikovat s námi můžete také prostřednictvím:
Messengeru (@florea.cz)
WhatsApp (+420723350000)
Chatu na webových stránkách www.florea.cz
Telefonem 723 350 000
Emailem obchod@florea.cz

Provozujeme tržiště na www.florea.cz.

I. Úvodem

  1. Za kvalitou výrobků, které na našem tržišti vidíte, si plně stojíme. Váš samotný nákup přes naše tržiště ale pouze zprostředkováváme. To znamená, že prodejcem nemusíme být přímo my, ale náš partner, u kterého vámi vybraný výrobek zakoupíte. Informaci o prodejci najdete vždy u daného výrobku.
  2. Kupní smlouvu poté uzavíráte s tímto prodejcem, nejčastěji třetí stranou (u některých produktů to však můžeme být i my). Tento prodejce za splnění kupní smlouvy nese odpovědnost.
  3. V rámci vyhledávacího algoritmu nikoho neupřednostňujeme, ani vám prodejce neřadíme na základě případné odměny za zprostředkování. To, co pro nabídku prodejců bereme v úvahu, je pouze vámi vyhledávaný produkt.
  4. Pokud vás zajímají informace o práci s osobními údaji, najdete je na našem webu, v patičce.

II. Uživatelský účet

  1. Na našem webu si můžete založit vlastní uživatelský účet, ze kterého si můžete zboží prohlédnout a nakoupit. Účet ale není nutný, nakoupit lze i bez něj.
  2. K účtu opatrujte své přístupové údaje. Informace a data, která do účtu vyplňujete, udržujte aktuální.
  3. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, občas potřebujeme provést údržbu nebo opravu systému. Za případné komplikace se omlouváme.
  4. Uživatelský účet vám můžeme zrušit, a to hlavně pokud jej dlouhodobě nepoužíváte nebo pokud jeho prostřednictvím porušujete smluvní nebo jiné právní povinnosti. O tom píšeme více níže.

III. Regulace obsahu

  1. Na našem tržišti si můžete založit uživatelský účet, případně vkládat komentáře a recenze.
  2. Naši obchodní partneři na našich webových stránkách mohou nabízet své produkty.
  3. Pokud na našich stránkách zveřejníte obsah, který:
    • je v rozporu s právními předpisy;
    • je v rozporu s dobrými mravy;
    • bez našeho souhlasu slouží k propagaci produktů, které nesouvisí s naší podnikatelskou činností nebo jsou nám konkurenční;
    • propaguje násilí, diskriminaci nebo nenávistný obsah;
    • šíří dezinformace, nepodložené informace nebo deepfakes;
    • by mohl jakýmkoliv způsobem poškodit třetí osobu (jak fyzickou, tak právnickou);
    • porušuje práva třetích osob (typicky autorská, osobnostní či jiná);
    • porušuje zákonem stanovenou povinnost mlčenlivosti nebo obchodní tajemství třetí osoby;
    můžeme dle našeho uvážení a míry závažnosti zobrazení tohoto obsahu pozastavit, obsah smazat, případně můžeme rovněž pozastavit nebo i smazat uživatelský účet, pokud jeho prostřednictvím porušujete tyto podmínky opakovaně nebo zvlášť závažně.
  4. Obsah, který porušuje právní předpisy nebo tyto podmínky nám může kdokoliv nahlásit prostřednictvím tohoto formuláře.
  5. Nahlášený obsah vyhodnocujeme individuálně, neautomatizovaně, za pomoci lidského přezkumu.
  6. Pokud nám takový obsah nahlásíte, pošleme vám potvrzení o obdržení oznámení a poté vás také uvědomíme o našem řešení situace v souladu s příslušnými právními předpisy.
  7. Obsah třetích stran zobrazujeme v závislosti na uživatelem zadaných parametrech.

IV. Recenze

  1. Na našem tržišti nebo sociálních sítích můžete najít recenze od zákazníků.
  2. Recenze mohou psát jen zákazníci, kteří daný produkt opravdu nakoupili.
  3. To ověřujeme prostřednictvím společnosti Heuréka (s každou objednávkou je spojen jedinečný link pro recenzi, více informací najdete tady) nebo nástroje Zboží, který funguje obdobným způsobem.
  4. Recenze nám mohou dávat zákazníci, kteří nakoupili prostřednictvím uživatelského účtu. Nastavení v něm neumožní udělit recenzi na produkt, který by u uživatele v historii nákupů nebyl vedený.
  5. Recenze dále můžete najít na našich facebookových stránkách, na Firmy.cz nebo vyhledávači Google, tyto recenze ale zajišťují třetí strany (platformy) bez jakéhokoliv našeho zapojení. Proto prosíme o pochopení, že námi nejsou nijak ověřené.

V. Zboží

  1. Na tržišti najdete informace k vámi vybranému produktu, včetně prodejce, dostupnosti, termínu doručení a ceny. I přesto s vámi může prodávající uzavřít kupní smlouvu za jiných podmínek, které si s vámi sjedná zvlášť.
  2. Pokud je produkt na e-shopu uvedený jako rozbalený, otevřený, s vadou nebo s jiným obdobným důvodem pro jeho zlevnění, prosíme, mějte na paměti, že z takového důvodu ho nelze zpětně reklamovat. Jinak se ale reklamace i u těchto produktů řídí obecnými pravidly, která najdete dole.
  3. Všechny ceny jsou uvedeny včetně všech daní a poplatků. Náklady na doručení jsou uvedené v rámci nákupního procesu dál.
  4. Pokud někde uvádíme cenu, která je zcela zjevně chybná, tato cena nás ani prodejce nezavazuje a případně zakládá právo na odstoupení od smlouvy.
  5. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku nepoužijeme.

VI. Objednávka

  1. V nákupním formuláři najdete informace o prodejci, zboží, množství a ceně. Požadované zboží vložte do košíku, zvolte způsob dopravy a tím se vám ukáže i konečná částka, která obsahuje cenu za zboží a náklady na jeho dodání. Na základě těchto informací vytvoříte objednávku (dále „Objednávka“).
  2. Před odesláním Objednávky si můžete v košíku tržiště www.florea.cz údaje zkontrolovat a změnit. Objednávku odešlete proklikem na tlačítko „Objednat a zaplatit”.
  3. To, že všichni prodejci vaši Objednávku obdrželi, vám potvrdíme e-mailem. Kupní smlouva je s nimi ale uzavřená, až vám pošleme druhou e-mailovou zprávu, že Objednávku přijímají.
  4. Pokud jim bude vaše Objednávka připadat neobvyklá (např. kvůli množství, neobvyklým parametrům apod.), mohou vás kontaktovat s žádostí o dodatečné potvrzení. V takovém případě kupní smlouvu uzavíráte až okamžikem vzájemného potvrzení této objednávky.
  5. Náklady na dálkovou komunikaci v souvislosti s Objednávkou si hradíte sami. Tyto náklady se ale nijak neliší od běžných sazeb.

VII. Doručení a platba

  1. Zboží vám prodejce dodá tak, jak jste si v rámci nákupního procesu zvolili, případně jak jste se individuálně dohodli.
  2. Prosíme, zboží ihned po převzetí zkontrolujte a jakékoliv vady prodejci ideálně bez zbytečného odkladu dejte vědět. Vyřeší je v rámci reklamačního procesu (o tom více dále). Pro rychlejší odbavení můžete kontaktovat přímo nás na obchod@florea.cz S prodejcem to vyřídíme.
  3. Kupní cenu a náklady na dodání zboží můžete hradit:
    • kartou
    • okamžitým bankovním převodem
    • prostřednictvím PayPal
    • bankovním převodem
    • odloženou platbou Twisto
    • dobírkou při předání
  4. Cena je splatná předem. Pokud budete platit dobírkou v hotovosti, celková cena je splatná při převzetí zboží.
  5. Pro každou platbu vám prodejce vystaví daňový doklad. Ten vám zašleme na e-mail.
  6. Případné slevy u prodejců nejdou kombinovat.

VIII. Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy) – poučení pro spotřebitele

  1. Pokud nakupujete jako spotřebitel, můžete v případě tzv. distančního nákupu odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – vy vrátíte prodejci zakoupené zboží a prodejce vám zase peníze. Pro toto odstupování platí následující pravidla.
  2. Odstoupit od smlouvy nejde u některého typu zboží – je to dáno jeho povahou. Je to zboží, které například:
    • podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu spotřeby, což jsou například řezané květiny
    • jste po dodání nenávratně zapracovali s jinými produkty,
    • jsme vám my nebo prodejce vyrobili podle vašich požadavků nebo přizpůsobili vašim individuálním potřebám,
    • jsme vám my nebo prodejce dodali v zapečetěném obalu a ze zdravotních nebo hygienických důvodů ho nejde vrátit poté, co jste obal porušili.
  3. Odstoupit také nejde od poskytování služeb, pokud byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě placeného plnění pouze pokud poskytnutí započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy a spotřebitel byl informován, že tím zaniká jeho možnost od smlouvy o poskytnutí služby odstoupit.
  4. V ostatních případech můžete zboží vrátit do 14 dnů od jeho převzetí – ať už vámi nebo vámi pověřenou osobou (dopravce se v tomto případě nepočítá). Pokud se zboží dodávalo po částech, tato lhůta běží od dodání poslední části, případně posledního kusu z jedné kupní smlouvy. Pokud jste se s prodávajícím dohodli na pravidelné dodávání zboží po určitou dobu, běží 14denní lhůta od první dodávky.
  5. Se zbožím se v rámci 14 dnů můžete seznámit (s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností). Nakládejte s ním ale přiměřeně a šetrně – tedy opravdu jen tak, jak je pro seznámení se se zbožím nezbytné.
  6. Do 14 dnů dejte prodejci jakkoliv vědět, že si zboží přejete vrátit (a tedy od smlouvy nebo její části odstupujete). To opět urychlíte tím, že využijete naše kontakty obchod@florea.cz S prodejcem vše vyřídíme.
  7. Pro odstoupení lze využít formulář, který najdete v závěru těchto podmínek, jeho využití ale není podmínkou.
  8. Uveďte ideálně číslo objednávky, den nákupu, vaše bankovní spojení a jak vám má prodejce peníze poslat zpět. Důvod odstoupení od smlouvy uvádět nemusíte.
  9. Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpátky k prodejci vám prodejce vrátí částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání. Ze zákona má prodejce právo vám vrátit částku, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dodání, který jste mohli pro doručení daného zboží zvolit.
  10. Peníze vám prodejce vrátí stejným způsobem, jako od vás obdržel platbu, pokud si nevyberete jiný.
  11. Částku vám prodejce vrátí bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od vašeho odstoupení. Vrácení peněz ale může pozdržet do doby, než zboží obdrží nebo než prokážete, že jste ho předali zpět k přepravě – podle toho, co nastane dřív.
  12. Zboží zašlete (nebo jinak předejte) na adresu prodejce nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
  13. Zboží vraťte kompletní, nemělo by být upravené, opotřebené nebo poškozené: prodejce má právo posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a zda jste svým neadekvátním nakládáním nesnížili jeho hodnotu. Pokud zboží nesprávným zacházením nebo nepřiměřeným zkoušením poškodíte nebo opotřebíte, může po vás chtít prodejce náhradu za snížení hodnoty zboží a započíst ji na vracenou částku.
  14. Náklady na vrácení zboží zpět k prodejci nesete vy. A to i v případě, že zboží pro svou povahu nemůže být zpět vráceno obvyklou poštovní cestou.

IX. Jak reklamovat vady – poučení pro spotřebitele

  1. Prodejce odpovídá za to, že zboží nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy ho přebíráte, zejména:
    • odpovídá vaší objednávce (je to požadovaný produkt v dohodnutém množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě, případně má další ujednané vlastnosti nebo vlastnosti, které můžete rozumně očekávat i s ohledem na reklamy a jiné materiály nás, prodejců nebo našich dalších obchodních partnerů)
    • se hodí k dohodnutému nebo požadovanému účelu
    • se hodí k účelu, pro které se zboží tohoto druhu obvykle používá
    • má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, jsou-li zapotřebí
    • odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze
    • vyhovuje právním předpisům
  2. Pokud jsme vás my nebo prodejce před koupí výslovně upozornili, že se některá vlastnost věci liší a vy jste s touto vlastností souhlasili, nejde zboží pro tuto vlastnost reklamovat. Také nejde věc reklamovat pro vadu, pro kterou byla zlevněna a na tento důvod zlevnění jsme vás my nebo prodejce předem upozornili.
  3. Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí, ledaže je to z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
  4. Zboží můžete reklamovat, pokud se vada projevila do 2 let od převzetí zboží. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
  5. Vnitrostátní právo některých jiných zemí může stanovit přísnější úpravu reklamací, která se řídí podle příslušného bydliště spotřebitele.

Jak reklamaci uplatnit

  1. Zboží lze u prodejce reklamovat jakkoliv. Nejrychlejší cestou je, pokud kontaktujte rovnou nás, tržiště, na těchto kontaktech. Zařídíme to.
  2. Při reklamaci sdělte:
    • vaše kontaktní údaje, na které vám dá(me) vědět, jakmile bude reklamace vyřízena
    • jak se vada projevuje a kdy jste na ni přišli
    • jak si přejete reklamaci vyřídit
    • bude potřeba i jakýkoliv doklad či prokázání nákupu
      • Vadné zboží pošlete nebo přineste spolu s reklamačním formulářem. Někdy může stačit i jen zaslání fotografie nebo jiné dokumentace. Ideálně prodejce tedy předem kontaktujte a domluvte se s ním. Případně to opět vezměte přes nás, postaráme se o to.
      • Zboží při přepravě vhodně zabalte, aby nedošlo k jeho poškození.
      • Při reklamaci vám prodejce pošle elektronické písemné potvrzení o uplatnění reklamace, poté také o jejím vyřízení.

Co můžete požadovat

  1. V první řadě můžete chtít opravu, doplnění nebo výměnu zboží.
  2. Pokud je zvolený způsob nemožný (například zboží už není v prodeji) nebo nepřiměřeně nákladný (například stačí jen dodat příslušenství, které prodejce zapomněl přibalit), může prodejce vaši volbu upravit.
  3. Můžete také chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:
    • vadu prodejce odmítl odstranit nebo ji neodstranil řádně v předpisy stanovené lhůtě, případně je zjevné, že to
    • odstranit nezvládne či nestihne
    • vada se projevuje opakovaně
    • vada je podstatná
    Odstoupit od smlouvy nejde (a máte tedy jen nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná. Má se ale obecně za to, že je vada významného charakteru.

Jak prodejce vyřídí reklamaci

  1. Reklamaci vyřídí prodejce bezodkladně, nejpozději ji musí vyřídit do 30 dnů, pokud se nedomluvíte jinak. V opačném případě můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
  2. O vyřízení reklamace vás bude prodejce informovat na vašich kontaktních údajích, které jste vyplnili při reklamaci. Pokud si věc zpátky nepřevezmete, může po vás chtít přiměřené náklady, které se pojí s uskladněním věci.
  3. Náklady, které účelně vynaložíte na oprávněnou reklamaci, vám prodejce proplatí. O proplacení ho požádejte co nejdříve, nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění reklamace, jinak na tyto náklady nebudete mít nárok.

X. Jak reklamovat vady – poučení pro podnikatele

  1. Pokud jste podnikatelé, postup a práva při vadném plněním vám vyplývají z právních předpisů (občanského zákoníku) a kupní smlouvy, kterou jste uzavřeli s prodejcem.
  2. Vady vždy reklamujte bez zbytečného odkladu.

XI. Závěrem

  1. Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mají spotřebitelé právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího z kupní smlouvy. V takovém případě se jako spotřebitelé můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s prodejcem vyřešit napřímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u prodejce poprvé uplatnili svoje právo, které je předmětem sporu. Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  3. Pokud vznikne spor mezi vámi a prodejcem, dejte nám vědět. Pokusíme se s prodejcem spojit a najít smírné řešení.
  4. Podnikáme na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává živnostenský úřad a v zákonem vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce, na které se můžete obrátit s případnou stížností.
  5. Dozor v oblasti povinností dle nařízení DSA vykonává Český telekomunikační úřad.
  6. Smlouva je u nás uložena, neposkytujeme k ní však přístup.
  7. Komunikujeme v českém jazyce.
  8. Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  9. Všechna práva k našim webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga, produktů a dalšího obsahu a prvků, náleží nám. Zakazujeme je kopírovat, upravovat nebo jinak užívat nad rámec kupní smlouvy bez našeho souhlasu.
  10. Naše kontaktní e-mailová adresa pro plnění DSA legislativy je dsa@florea.cz. Komunikujeme v českém a anglickém jazyce.

V Praze, dne 1. ledna 2023

 

Příloha č. 1: Formulář pro odstoupení od smlouvy
Příloha č. 2: Obchodní podmínky ke stažení