Obchodní podmínky Florea.cz
Jsme Florea Holland s.r.o., se sídlem Roháčova 145/14, Žižkov, 130 00 Praha 3, IČ: 02777606, zapsaní u Městského soudu v Praze, spisová značka C 223416.
Naše kontaktní údaje jsou:
E-mail: obchod@florea.cz
Tel.č.: +420 723 350 000
Naše provozovny najdete na adrese:
Florea Holland s.r.o
Prvomájová 542/116
Plzeň - Křimice 322 00
https://goo.gl/maps/PPV1WzkuPWbtfbXM6
Komunikovat s námi můžete také prostřednictvím:
Messengeru (@florea.cz)
WhatsApp (+420723350000)
Chatu na webových stránkách www.florea.cz
Telefonem 723 350 000
Emailem obchod@florea.cz
Provozujeme tržiště na www.florea.cz.
I. Úvodem
- Za kvalitou výrobků, které na našem tržišti vidíte, si plně stojíme. Váš samotný nákup přes naše tržiště ale pouze zprostředkováváme. To znamená, že prodejcem nemusíme být přímo my, ale náš partner, u kterého vámi vybraný výrobek zakoupíte. Informaci o prodejci najdete vždy u daného výrobku.
- Kupní smlouvu poté uzavíráte s tímto prodejcem, nejčastěji třetí stranou (u některých produktů to však můžeme být i my). Tento prodejce za splnění kupní smlouvy nese odpovědnost.
- V rámci vyhledávacího algoritmu nikoho neupřednostňujeme, ani vám prodejce neřadíme na základě případné odměny za zprostředkování. To, co pro nabídku prodejců bereme v úvahu, je pouze vámi vyhledávaný produkt.
- Pokud vás zajímají informace o práci s osobními údaji, najdete je na našem webu, v patičce.
II. Uživatelský účet
- Na našem webu si můžete založit vlastní uživatelský účet, ze kterého si můžete zboží prohlédnout a nakoupit. Účet ale není nutný, nakoupit lze i bez něj.
- K účtu opatrujte své přístupové údaje. Informace a data, která do účtu vyplňujete, udržujte aktuální.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, občas potřebujeme provést údržbu nebo opravu systému. Za případné komplikace se omlouváme.
- Uživatelský účet vám můžeme zrušit, a to hlavně pokud jej dlouhodobě nepoužíváte nebo pokud jeho prostřednictvím porušujete smluvní nebo jiné právní povinnosti. O tom píšeme více níže.
III. Regulace obsahu
- Na našem tržišti si můžete založit uživatelský účet, případně vkládat komentáře a recenze.
- Naši obchodní partneři na našich webových stránkách mohou nabízet své produkty.
-
Pokud na našich stránkách zveřejníte obsah, který:
- je v rozporu s právními předpisy;
- je v rozporu s dobrými mravy;
- bez našeho souhlasu slouží k propagaci produktů, které nesouvisí s naší podnikatelskou činností nebo jsou nám konkurenční;
- propaguje násilí, diskriminaci nebo nenávistný obsah;
- šíří dezinformace, nepodložené informace nebo deepfakes;
- by mohl jakýmkoliv způsobem poškodit třetí osobu (jak fyzickou, tak právnickou);
- porušuje práva třetích osob (typicky autorská, osobnostní či jiná);
- porušuje zákonem stanovenou povinnost mlčenlivosti nebo obchodní tajemství třetí osoby;
- Obsah, který porušuje právní předpisy nebo tyto podmínky nám může kdokoliv nahlásit prostřednictvím tohoto formuláře.
- Nahlášený obsah vyhodnocujeme individuálně, neautomatizovaně, za pomoci lidského přezkumu.
- Pokud nám takový obsah nahlásíte, pošleme vám potvrzení o obdržení oznámení a poté vás také uvědomíme o našem řešení situace v souladu s příslušnými právními předpisy.
- Obsah třetích stran zobrazujeme v závislosti na uživatelem zadaných parametrech.
IV. Recenze
- Na našem tržišti nebo sociálních sítích můžete najít recenze od zákazníků.
- Recenze mohou psát jen zákazníci, kteří daný produkt opravdu nakoupili.
- To ověřujeme prostřednictvím společnosti Heuréka (s každou objednávkou je spojen jedinečný link pro recenzi, více informací najdete tady) nebo nástroje Zboží, který funguje obdobným způsobem.
- Recenze nám mohou dávat zákazníci, kteří nakoupili prostřednictvím uživatelského účtu. Nastavení v něm neumožní udělit recenzi na produkt, který by u uživatele v historii nákupů nebyl vedený.
- Recenze dále můžete najít na našich facebookových stránkách, na Firmy.cz nebo vyhledávači Google, tyto recenze ale zajišťují třetí strany (platformy) bez jakéhokoliv našeho zapojení. Proto prosíme o pochopení, že námi nejsou nijak ověřené.
V. Zboží
- Na tržišti najdete informace k vámi vybranému produktu, včetně prodejce, dostupnosti, termínu doručení a ceny. I přesto s vámi může prodávající uzavřít kupní smlouvu za jiných podmínek, které si s vámi sjedná zvlášť.
- Pokud je produkt na e-shopu uvedený jako rozbalený, otevřený, s vadou nebo s jiným obdobným důvodem pro jeho zlevnění, prosíme, mějte na paměti, že z takového důvodu ho nelze zpětně reklamovat. Jinak se ale reklamace i u těchto produktů řídí obecnými pravidly, která najdete dole.
- Všechny ceny jsou uvedeny včetně všech daní a poplatků. Náklady na doručení jsou uvedené v rámci nákupního procesu dál.
- Pokud někde uvádíme cenu, která je zcela zjevně chybná, tato cena nás ani prodejce nezavazuje a případně zakládá právo na odstoupení od smlouvy.
- Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku nepoužijeme.
VI. Objednávka
- V nákupním formuláři najdete informace o prodejci, zboží, množství a ceně. Požadované zboží vložte do košíku, zvolte způsob dopravy a tím se vám ukáže i konečná částka, která obsahuje cenu za zboží a náklady na jeho dodání. Na základě těchto informací vytvoříte objednávku (dále „Objednávka“).
- Před odesláním Objednávky si můžete v košíku tržiště www.florea.cz údaje zkontrolovat a změnit. Objednávku odešlete proklikem na tlačítko „Objednat a zaplatit”.
- To, že všichni prodejci vaši Objednávku obdrželi, vám potvrdíme e-mailem. Kupní smlouva je s nimi ale uzavřená, až vám pošleme druhou e-mailovou zprávu, že Objednávku přijímají.
- Pokud jim bude vaše Objednávka připadat neobvyklá (např. kvůli množství, neobvyklým parametrům apod.), mohou vás kontaktovat s žádostí o dodatečné potvrzení. V takovém případě kupní smlouvu uzavíráte až okamžikem vzájemného potvrzení této objednávky.
- Náklady na dálkovou komunikaci v souvislosti s Objednávkou si hradíte sami. Tyto náklady se ale nijak neliší od běžných sazeb.
VII. Doručení a platba
- Zboží vám prodejce dodá tak, jak jste si v rámci nákupního procesu zvolili, případně jak jste se individuálně dohodli.
- Prosíme, zboží ihned po převzetí zkontrolujte a jakékoliv vady prodejci ideálně bez zbytečného odkladu dejte vědět. Vyřeší je v rámci reklamačního procesu (o tom více dále). Pro rychlejší odbavení můžete kontaktovat přímo nás na obchod@florea.cz S prodejcem to vyřídíme.
-
Kupní cenu a náklady na dodání zboží můžete hradit:
- kartou
- okamžitým bankovním převodem
- prostřednictvím PayPal
- bankovním převodem
- odloženou platbou Twisto
- dobírkou při předání
- Cena je splatná předem. Pokud budete platit dobírkou v hotovosti, celková cena je splatná při převzetí zboží.
- Pro každou platbu vám prodejce vystaví daňový doklad. Ten vám zašleme na e-mail.
- Případné slevy u prodejců nejdou kombinovat.
VIII. Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy) – poučení pro spotřebitele
- Pokud nakupujete jako spotřebitel, můžete v případě tzv. distančního nákupu odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – vy vrátíte prodejci zakoupené zboží a prodejce vám zase peníze. Pro toto odstupování platí následující pravidla.
- Odstoupit od smlouvy nejde u některého typu zboží – je to dáno jeho povahou. Je to zboží, které například:
- podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu spotřeby, což jsou například řezané květiny
- jste po dodání nenávratně zapracovali s jinými produkty,
- jsme vám my nebo prodejce vyrobili podle vašich požadavků nebo přizpůsobili vašim individuálním potřebám,
- jsme vám my nebo prodejce dodali v zapečetěném obalu a ze zdravotních nebo hygienických důvodů ho nejde vrátit poté, co jste obal porušili.
- Odstoupit také nejde od poskytování služeb, pokud byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě placeného plnění pouze pokud poskytnutí započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy a spotřebitel byl informován, že tím zaniká jeho možnost od smlouvy o poskytnutí služby odstoupit.
- V ostatních případech můžete zboží vrátit do 14 dnů od jeho převzetí – ať už vámi nebo vámi pověřenou osobou (dopravce se v tomto případě nepočítá). Pokud se zboží dodávalo po částech, tato lhůta běží od dodání poslední části, případně posledního kusu z jedné kupní smlouvy. Pokud jste se s prodávajícím dohodli na pravidelné dodávání zboží po určitou dobu, běží 14denní lhůta od první dodávky.
- Se zbožím se v rámci 14 dnů můžete seznámit (s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností). Nakládejte s ním ale přiměřeně a šetrně – tedy opravdu jen tak, jak je pro seznámení se se zbožím nezbytné.
- Do 14 dnů dejte prodejci jakkoliv vědět, že si zboží přejete vrátit (a tedy od smlouvy nebo její části odstupujete). To opět urychlíte tím, že využijete naše kontakty obchod@florea.cz S prodejcem vše vyřídíme.
- Pro odstoupení lze využít formulář, který najdete v závěru těchto podmínek, jeho využití ale není podmínkou.
- Uveďte ideálně číslo objednávky, den nákupu, vaše bankovní spojení a jak vám má prodejce peníze poslat zpět. Důvod odstoupení od smlouvy uvádět nemusíte.
- Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpátky k prodejci vám prodejce vrátí částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání. Ze zákona má prodejce právo vám vrátit částku, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dodání, který jste mohli pro doručení daného zboží zvolit.
- Peníze vám prodejce vrátí stejným způsobem, jako od vás obdržel platbu, pokud si nevyberete jiný.
- Částku vám prodejce vrátí bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od vašeho odstoupení. Vrácení peněz ale může pozdržet do doby, než zboží obdrží nebo než prokážete, že jste ho předali zpět k přepravě – podle toho, co nastane dřív.
- Zboží zašlete (nebo jinak předejte) na adresu prodejce nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
- Zboží vraťte kompletní, nemělo by být upravené, opotřebené nebo poškozené: prodejce má právo posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a zda jste svým neadekvátním nakládáním nesnížili jeho hodnotu. Pokud zboží nesprávným zacházením nebo nepřiměřeným zkoušením poškodíte nebo opotřebíte, může po vás chtít prodejce náhradu za snížení hodnoty zboží a započíst ji na vracenou částku.
- Náklady na vrácení zboží zpět k prodejci nesete vy. A to i v případě, že zboží pro svou povahu nemůže být zpět vráceno obvyklou poštovní cestou.
IX. Jak reklamovat vady – poučení pro spotřebitele
- Prodejce odpovídá za to, že zboží nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy ho přebíráte, zejména:
- odpovídá vaší objednávce (je to požadovaný produkt v dohodnutém množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě, případně má další ujednané vlastnosti nebo vlastnosti, které můžete rozumně očekávat i s ohledem na reklamy a jiné materiály nás, prodejců nebo našich dalších obchodních partnerů)
- se hodí k dohodnutému nebo požadovanému účelu
- se hodí k účelu, pro které se zboží tohoto druhu obvykle používá
- má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, jsou-li zapotřebí
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze
- vyhovuje právním předpisům
- Pokud jsme vás my nebo prodejce před koupí výslovně upozornili, že se některá vlastnost věci liší a vy jste s touto vlastností souhlasili, nejde zboží pro tuto vlastnost reklamovat. Také nejde věc reklamovat pro vadu, pro kterou byla zlevněna a na tento důvod zlevnění jsme vás my nebo prodejce předem upozornili.
- Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí, ledaže je to z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
- Zboží můžete reklamovat, pokud se vada projevila do 2 let od převzetí zboží. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
- Vnitrostátní právo některých jiných zemí může stanovit přísnější úpravu reklamací, která se řídí podle příslušného bydliště spotřebitele.
Jak reklamaci uplatnit
- Zboží lze u prodejce reklamovat jakkoliv. Nejrychlejší cestou je, pokud kontaktujte rovnou nás, tržiště, na těchto kontaktech. Zařídíme to.
- Při reklamaci sdělte:
- vaše kontaktní údaje, na které vám dá(me) vědět, jakmile bude reklamace vyřízena
- jak se vada projevuje a kdy jste na ni přišli
- jak si přejete reklamaci vyřídit
- bude potřeba i jakýkoliv doklad či prokázání nákupu
- Vadné zboží pošlete nebo přineste spolu s reklamačním formulářem. Někdy může stačit i jen zaslání fotografie nebo jiné dokumentace. Ideálně prodejce tedy předem kontaktujte a domluvte se s ním. Případně to opět vezměte přes nás, postaráme se o to.
- Zboží při přepravě vhodně zabalte, aby nedošlo k jeho poškození.
- Při reklamaci vám prodejce pošle elektronické písemné potvrzení o uplatnění reklamace, poté také o jejím vyřízení.
Co můžete požadovat
- V první řadě můžete chtít opravu, doplnění nebo výměnu zboží.
- Pokud je zvolený způsob nemožný (například zboží už není v prodeji) nebo nepřiměřeně nákladný (například stačí jen dodat příslušenství, které prodejce zapomněl přibalit), může prodejce vaši volbu upravit.
- Můžete také chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:
- vadu prodejce odmítl odstranit nebo ji neodstranil řádně v předpisy stanovené lhůtě, případně je zjevné, že to
- odstranit nezvládne či nestihne
- vada se projevuje opakovaně
- vada je podstatná
Jak prodejce vyřídí reklamaci
- Reklamaci vyřídí prodejce bezodkladně, nejpozději ji musí vyřídit do 30 dnů, pokud se nedomluvíte jinak. V opačném případě můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
- O vyřízení reklamace vás bude prodejce informovat na vašich kontaktních údajích, které jste vyplnili při reklamaci. Pokud si věc zpátky nepřevezmete, může po vás chtít přiměřené náklady, které se pojí s uskladněním věci.
- Náklady, které účelně vynaložíte na oprávněnou reklamaci, vám prodejce proplatí. O proplacení ho požádejte co nejdříve, nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění reklamace, jinak na tyto náklady nebudete mít nárok.
X. Jak reklamovat vady – poučení pro podnikatele
- Pokud jste podnikatelé, postup a práva při vadném plněním vám vyplývají z právních předpisů (občanského zákoníku) a kupní smlouvy, kterou jste uzavřeli s prodejcem.
- Vady vždy reklamujte bez zbytečného odkladu.
XI. Závěrem
- Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mají spotřebitelé právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího z kupní smlouvy. V takovém případě se jako spotřebitelé můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s prodejcem vyřešit napřímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u prodejce poprvé uplatnili svoje právo, které je předmětem sporu. Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Pokud vznikne spor mezi vámi a prodejcem, dejte nám vědět. Pokusíme se s prodejcem spojit a najít smírné řešení.
- Podnikáme na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává živnostenský úřad a v zákonem vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce, na které se můžete obrátit s případnou stížností.
- Dozor v oblasti povinností dle nařízení DSA vykonává Český telekomunikační úřad.
- Smlouva je u nás uložena, neposkytujeme k ní však přístup.
- Komunikujeme v českém jazyce.
- Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Všechna práva k našim webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga, produktů a dalšího obsahu a prvků, náleží nám. Zakazujeme je kopírovat, upravovat nebo jinak užívat nad rámec kupní smlouvy bez našeho souhlasu.
- Naše kontaktní e-mailová adresa pro plnění DSA legislativy je dsa@florea.cz. Komunikujeme v českém a anglickém jazyce.
V Praze, dne 1. ledna 2023
Příloha č. 1: Formulář pro odstoupení od smlouvy
Příloha č. 2: Obchodní podmínky ke stažení

